Догляд за спорядженням

Навіщо треба мазати лижі?

  1. Змащені лижі краще ковзають, на них не наліпає мокрий сніг при плюсовій температурі.
    Те, що лижі краще ковзають не підвищує небезпеку при катанні, а навпроти – знижує ризик, оскільки легко ковзаючі лижі і управляються легше.
  2. Мастило захищає ковзаючу поверхню.

Що потрібно робити з лижами, особливо якщо вони не нові?

Спершу досить пам’ятати, що лижі не люблять їзди по каменях і, звичайно, дорожню сіль. При перевезенні лиж на верхньому багажнику захищайте їх чохлом.
Але дома чохол варто знімати для просушки лиж.
Для поліпшення ковзання потрібні спеціальні мазі. Але у відлигу, щоб не налипав сніг, досить натерти скользячку свічкою. Якщо Ви дуже любите свої лижі – на літо покрийте скользячку парафіном за допомогою праски. Тільки стежте за тим, щоб не перегріти ковзаючу поверхню – парафін повинен плавитися, але не диміти!

Не варто нести лижі в майстерню після кожної подряпини або хапатися за напильник, як тільки канти затупились настільки, що важко поголитися. Найголовніше – скользячка повинна бути плоскою і рівною в поперечнику, а канти – не дуже тупими! Для цього лижі треба обробляти знизу. Якщо ви тільки вчитеся і вважаєте за краще кататися по снігу, це не доведеться робити частіше одного разу в сезон.

Як зберігати і сушити черевики?

Відповідне взуття – основа комфорту, необхідна умова для отримання задоволення. Нормально підібраний новий черевик повинен рівномірно щільно сидіти на нозі (але не тиснути!), залишаючи свободу в пальцях. Не захоплюйтеся затиском ноги! Це потрібне тільки професіоналам. Якщо взуття велике, це не врятує. На класичних черевиках починайте з мінімального натягнення застібок, починаючи з нижньої. Друга кліпса повинна м’яко охопити (але не стиснути!) підйом. Потім варто трохи підтягти першу кліпсу (нога її звичайно майже не відчуває) так, щоб не бовталася. Верхніми застібками досить лише вибрати вільний об’єм в гомілці. Так само треба затягувати відкидний задник на “розкладних” черевиках. З досвідом прийде і розуміння необхідного зусилля затиску. У сучасних черевиках можна годинами не випробовувати дискомфорт, навіть не расслаблюючи кліпси. Не варто довіряти цим відчуттям і рекламі, ноги треба берегти! Заведіть собі за правило розстібати хоч би верхні кліпси під час відпочинку і навіть перед коротким підйомом на підйомнику для відновлення нормального кровообігу.

Щоб рідше витягувати чобіток для просушування, знявши черевики, залиште їх остигнути на морозі відкритими (наприклад – на балконі), а в приміщенні закрийте халяву (скомканою газетою, наприклад) і поставте до батареї (краще вище) на півгодини, поки взуття не прогріється, і тільки тоді відкрийте. Перегрівати черевики теж не слід – максимальна температура, до якої дозволено нагрівати черевик при сушці – не вище 50 градусів. Річ у тому, що як наповнювач для деяких внутрішніх черевик використовується такий матеріал, який після розігрівання і подальшого охолодження в застібнутому (і надітому на ногу) стані приймає форму ноги. А без ноги пластик прийме одному йому відому форму… Влітку зберігаєте взуття застебнутим в темному місці, можна не дуже щільно набити черевики папером. Шкарпетка і п’ята черевика взаємодіють з кріпленнями. Ці частини підошви повинні точно відповідати формою стандартам, бути чистими і слизькими. Тому не варто багато ходити в лижних черевиках по асфальту. Перед тим, як вставити черевик в кріплення – очистіть підошву і платформи кріплення від льоду.

Догляд за кріпленнями.

Кріплення не люблять весняний бруд і дорожню сіль. Не варто застосовувати для миття розчинники, що мають очищюючі засоби і гарячу воду. А ось холодної води вони не бояться. При акуратному поводженні кріплення навіть через 4-5 сезонів не потребують мастила, і можуть прослужити більше 15 років. Кріплення люблять, щоб їх пирскали захисним силіконовим аерозолем. Зчіплюючи лижі гальмами для перенесення, трохи зруште одну лижу, зведіть їх “скользячками” разом і акуратно зрушуйте лижі до зачеплення, застосовуйте “липучки” для скріплення – це продовжить життя скістопам і кантам.